Werkwijze

Binnen vier stappen naar
een opgeruimd en lichter leven.

Met mijn hulp!

Als je mijn hulp als opruimcoach inschakelt help ik je met opruimen en ordenen, met aanbrengen en aanleren van structuur en overzicht in spullen en administratie.
Door  je een beter inzicht in tijdsbesteding (en tijdverslinders) te geven krijg jij rust en ruimte in je huis en in je hoofd en kun je meer genieten van leuke dingen.

Dit doen we in vier stappen.

Stap 1 – Besluit

Je wilt voortaan graag in een opgeruimd huis wonen,
en overzicht hebben in je administratie of een ander gebied.
Je wilt orde in de chaos en ruimte hebben voor wat écht belangrijk is.
Je wilt een opgeruimd en lichter leven!

Maar je beseft dat je daar hulp bij nodig hebt,
en je besluit nu dat je daar een professional organizer / opruimcoach voor inschakelt.

Stap 2 – Contact

Neem vandaag nog contact op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek.
Je kunt mij bellen of een whatsapp berichtje sturen naar 06-2005 2554,
mailen naar ellen@opruimcoachindebollenstreek.nl
of het contactformulier invullen.
Ik neem daarna contact met jou op.

Stap 3 – Kennismaking

Het intakegesprek ofwel kennismakingsgesprek vindt plaats bij jou thuis, zodat ik
een goed beeld kan vormen van jouw hulpvraag. In dit gesprek kun jij aangeven
wat je wensen en verwachtingen zijn en kan ik aangeven waarbij ik je kan helpen.

Stap 4 – Aan de slag

Na afloop van dit gesprek laat je mij weten of je gebruik wilt maken van mijn hulp.
We maken dan gelijk een afspraak voor de eerste opruimsessie.
Zodat we samen snel aan de slag kunnen om ruimte te creëren voor meer rust in jouw huis en jouw hoofd.

Ben jij klaar om te beginnen met opruimen?
Laten we samen aan de slag gaan. Je kunt me
bellen, mailen of een appje sturen.

Meer informatie over de werkwijze

Het intakegesprek

Het intakegesprek ofwel kennismakingsgesprek is gratis en geheel vrijblijvend. Er worden voor dit gesprek geen kosten in rekening gebracht, ook als je zou besluiten niet van mijn diensten gebruik te gaan maken. Een intakegesprek zal ongeveer één uur in beslag nemen.

De duur van het traject

De duur van het traject hangt af van de grootte van de klus en of je bijvoorbeeld tussendoor zelf aan de slag kan om je doel te bereiken. Voor een kleine klus (bijvoorbeeld het opruimen van je kledingkast) zal één opruimsessie voldoende zijn. Voor een grote opruimklus, als je meerdere ruimtes in je huis wilt aanpakken, zullen meerdere sessies nodig zijn.

Na afloop

Ongeveer een maand na de laatste opruimsessie neem ik nog een keer contact op om te informeren hoe het gaat. Je mag natuurlijk tussendoor ook zelf contact opnemen als je vragen hebt of nog ergens op vastloopt.

Spullen bewaren

Ik zal je helpen met het maken van keuzes. Als we samen aan de slag gaan, zal ik nooit voor jou beslissen of iets weggegooid of weggegeven moet worden. De beslissing ligt altijd bij jou of je iets bewaart of wegdoet. Wegdoen hoeft overigens niet te betekenen dat je iets weggooit. Je kunt er ook voor kiezen om iets weg te geven, naar een kringloopwinkel te brengen of te verkopen.

Vertrouwelijkheid

Is de drempel nog wat hoog om mijn hulp in te roepen? Schaam je je wellicht voor de situatie in je huis? Weet dan dat ik niet oordeel maar slechts hoop je met één of meerdere opruimsessies te kunnen helpen om de rommel de baas te worden. Wat vooral belangrijk is om te weten: Alles wat je mij vertelt blijft tussen ons, vertrouwen is de basis van onze samenwerking. Ik hoop snel van je te horen!