Werkwijze

Binnen vier stappen naar
een opgeruimd leven.

Hoe gaat het proces in zijn werk?

Als je mijn hulp als opruimcoach inschakelt kan ik je helpen structuur en overzicht aan te brengen in spullen
en administratie. Door  je een beter inzicht in tijdsbesteding (en tijdverslinders) te geven krijg jij rust en ruimte
in je huis en in je hoofd en kun je meer genieten van leuke dingen. Dit doen we in vier stappen.

Stap 1 – Besluit

Je besluit dat je voortaan graag in een opgeruimd huis wilt wonen,
overzicht wilt hebben in je administratie of een ander gebied.

Stap 2 – Contact

Neem vandaag nog contact met mij op om een afspraak te maken voor een
intakegesprek. Je kunt mij bellen, een whatsapp berichtje sturen, mailen, of het
contactformulier invullen. Ik neem daarna contact met jou op.

Stap 3 – Kennismaking

Het intakegesprek ofwel kennismakingsgesprek vindt plaats bij jou thuis, zodat ik
een goed beeld kan vormen van jouw hulpvraag. In dit gesprek kun jij aangeven
wat je wensen en verwachtingen zijn en kan ik aangeven waarbij ik je kan helpen.

Stap 4 – Plan van aanpak

Na het intakegesprek stel ik, afhankelijk van de hulpvraag, eerst een plan van aanpak op.
Vervolgens kun je mij laten weten of je gebruik wilt maken van mijn hulp.
We maken dan een afspraak voor de eerste opruimsessie waarna we samen aan de slag kunnen gaan.

Ben jij klaar om te beginnen met opruimen?
Laten we samen aan de slag gaan. Je kunt me
bellen, mailen of een appje sturen.

Meer informatie

Het intakegesprek

Het intakegesprek ofwel kennismakingsgesprek is gratis als je besluit om van mijn diensten gebruik te maken. Als je echter besluit om niet met mij in zee te gaan, dan breng ik mijn uurtarief in rekening. Een intakegesprek zal ongeveer één uur in beslag nemen.

De duur van het traject

De duur van het traject hangt af van de grootte van de klus en of je bijvoorbeeld tussendoor zelf aan de slag kan om je doel te bereiken. Voor een kleine klus (bijvoorbeeld het opruimen van je kledingkast) zal één opruimsessie voldoende zijn. Voor een grote opruimklus, als je meerdere ruimtes in je huis wilt aanpakken, zullen meerdere sessies nodig zijn.

Na afloop

Ongeveer een maand na de opruimsessie neem ik nog een keer contact op om te informeren hoe het gaat.

Spullen bewaren

Ik zal je helpen met het maken van keuzes. Als we samen aan de slag gaan, zal ik nooit voor jou beslissen of iets weggegooid of weggegeven moet worden. De beslissing ligt altijd bij jou of je iets bewaart of wegdoet. Wegdoen hoeft overigens niet te betekenen dat je iets weggooit. Je kunt er ook voor kiezen om iets weg te geven, naar een kringloopwinkel te brengen of te verkopen.

Vertrouwelijkheid

Vind je het spannend om mijn hulp in te roepen, schaam je je wellicht voor de situatie in je huis? Weet dan dat ik niet oordeel maar slechts hoop je met één of meerdere opruimsessies te kunnen helpen om de rommel de baas te worden. Wat vooral belangrijk is om te weten: Alles wat je mij vertelt blijft tussen ons, vertrouwen is de basis van onze samenwerking. Ik hoop snel van je te horen!