Contact

Hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt een WhatsApp berichtje sturen, bellen (als ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen, bel ik je terug), mailen, of het contactformulier invullen. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wat doet een Professional Organizer eigenlijk?

Een Professional Organizer brengt structuur aan en overzicht in spullen, administratie en tijd en daarmee rust en ruimte in leven en werken.

Je kunt hier lezen wat Opruimcoach in de Bollenstreek voor je kan betekenen.

Ik ben geïnteresseerd geraakt, hoe nu verder?

Wat fijn dat je geïnteresseerd bent, dat is de eerste stap naar een opgeruimd leven en rust in je hoofd . De werkwijze vind je op deze pagina.

Ik heb een hulpvraag, maar ik woon niet in de Bollenstreek. Kun je me alsnog helpen?

Ja, ik werk ook in de omliggende plaatsen van de Bollenstreek. Als de afstand echt te ver is, kan ik voor je op zoek naar een Professional Organizer bij jou in de buurt. Vraag gerust hier naar de mogelijkheden.

Ik heb een bedrijf, wat zijn de mogelijkheden?

Ik kan helpen met het structuur en overzicht aanbrengen in je administratie. Voor meer informatie kun je terecht op de pagina zakelijk.

En dan?

Hoeveel opruimsessies zijn er nodig?

Iedere hulpvraag en elke situatie is anders. De duur van het traject hangt af van de grootte van de klus en of je bijvoorbeeld tussendoor zelf aan de slag kan om je doel te bereiken. Voor een kleine klus (bijvoorbeeld het opruimen van je kledingkast) zal één opruimsessie voldoende zijn. Voor een grote opruimklus, als je meerdere ruimtes in je huis wilt aanpakken, zullen meerdere sessies nodig zijn.

Wat kun je ongeveer doen in een opruimsessie van 3 of 4 uur?

In één opruim- of organizingsessie kunnen we bijvoorbeeld:

  • Je kledingkast opruimen en een nieuwe, praktische, indeling maken.
  • De keukenkastjes opruimen en ook hier een handige indeling maken.
  • Je mails opruimen en ordenen.
  • Een aanvang maken door het opruimen van een deel van je huis, als je hele woning opgeruimd moet worden.
  • Een planning maken om meer structuur en overzicht in het huishouden aan te brengen.
  • Je papieren en administratie opruimen en ordenen.

Bij de eerste 3 voorbeelden zal (in de meeste gevallen) één opruimsessie voldoende zijn. Bij de andere voorbeelden zullen er waarschijnlijk meerdere sessies nodig zijn.

Wat als een opruimsessie toch wat langer duurt?

De mogelijkheid bestaat altijd dat we de opruimklus niet binnen de afgesproken tijd afkrijgen. De reden daarvoor kan zijn dat het toch meer werk is dan in eerste instantie ingeschat is. Ook kan het zijn dat het maken van keuzes moeilijk en emotioneel is, waardoor meer tijd nodig is om tot een gewenst eindresultaat te komen.
Er zijn meerdere scenario’s te bedenken waardoor een opruimsessie langer duurt dan gepland. We kunnen altijd een vervolgsessie afspreken.

Wat als ik iemand ken die hulp nodig heeft, maar dit nog niet accepteert?

Dan kan ik die persoon helaas nog niet helpen. Zodra iemand heeft geaccepteerd dat hij of zij hulp kan gebruiken, dan kunnen we een afspraak maken voor een intakegesprek.

Mocht de (woon)situatie van die persoon echter dusdanig zijn, dat er gevaar bestaat voor zichzelf of de omgeving, dan kan ik je adviseren om met de juiste instanties contact op te nemen.

Kosten

Wat kost een opruimsessie voor particulieren?

De tarieven voor particulieren vind je op de pagina Wat kost het.

Wat kost een opruimsessie voor bedrijven?

De tarieven voor bedrijven vind je onder zakelijk.

De tarieven zijn inclusief "kleine organizingmaterialen". Wat zijn dat?

Bij kleine organizingmaterialen kun je denken aan post-its, plastic mapjes, vuilniszak, gebruik van een lettertang, gebruik van stiften, pennen, schaar, nietmachine e.d.

Worden er kilometerkosten berekend?

Tot een afstand van 15 kilometer worden geen kilometerkosten berekend. Daarboven bereken ik € 0,23 per kilometer.

Annuleren

Kan ik een afspraak voor een opruim- of organizingsessie annuleren?

Als je tot 48 uur voor aanvang van een sessie afmeldt, en een nieuwe datum afspreekt, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Als je binnen 48 uur voor aanvang van een sessie annuleert, dan wordt de helft van het geplande aantal uren voor die betreffende sessie in rekening gebracht.

Klachten

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben?

Ik wil graag dat je tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan binnen 3 weken na de uitgevoerde opdracht per mail contact met mij op. We proberen er dan samen uit te komen. Lukt dat onverhoopt niet, dan kun je je klacht kenbaar maken bij de klachtencommissie van de NBPO.

Zat jouw vraag hier niet bij?

Stuur dan een mail naar ellen@opruimcoachindebollenstreek.nl

Ik geef je daarna zo snel mogelijk antwoord op je vraag.

Ben jij klaar om te beginnen met opruimen?
Laten we samen aan de slag gaan. Je kunt me
bellen, mailen of een appje sturen.