Ellen van der Hulst

Wie ben ik en waarom ben ik
opruimcoach geworden?

“Van opruimen en ordenen krijg ik energie.
Die energie geef ik graag aan je door.”

Waarom ik opruimcoach ben geworden

Dankzij mijn dochter ontdekte ik mijn ideale beroep. Ik word namelijk blij van opruimen en ordenen, van orde in chaos scheppen. Zij gaf mij de tip over de opleiding tot professional organizer / opruimcoach.

Nadat ik mijn diploma had behaald, heb ik mijn bedrijf bij de KVK ingeschreven onder de naam “Opruimcoach in de Bollenstreek”. En ben vervolgens vol enthousiasme gestart als professional organizer, ook wel opruimcoach genoemd. Mijn bedrijfsnaam betekent overigens niet dat ik me tot de Bollenstreek wil beperken. Ook in de woonplaatsen rondom de mooie Bollenstreek wil ik mensen graag helpen met mijn kennis en ervaring.

Mijn ervaring

Als opruimcoach zet ik mijn levens- en werkervaring in. Ik heb een druk gezin gehad met 3 opgroeiende kinderen (die inmiddels allemaal een eigen gezin hebben) en een man met een eigen bedrijf, een bloemkwekerij. Om alles soepel en georganiseerd te laten verlopen, “moest” ik wel voor structuur en overzicht zorgen. Gelukkig gaat me dat van nature goed af!

Daarnaast heb ik ervaring als secretaresse en heb ik 20 jaar bij een groot internationaal bedrijf als administratief medewerkster op de afdeling nieuwe klanten gewerkt. Alle kennis die ik in deze functies heb opgedaan, komt ook in mijn werk als professional organizer goed van pas.

Dit is waar ik energie van krijg

Ik krijg energie van wandelen, alleen of met vriendinnen. Een paar jaar geleden heb ik zelfs meegedaan met de Alpe d’HuZes en ben toen twee keer de berg opgelopen. Ik hou van lezen en van dansen. Van werken in de tuin en van het maken van een fotoboek. Maar ook van het maken van jam en het doen van de administratie.

Ik krijg energie van een leuke opruimklus. Of dat nu het opruimen van spullen, het ordenen van mail en papieren of het op orde brengen van administratie is, ik word er blij van! De energie die ik daarvan krijg geef ik graag aan jou door! Want wanneer jij het overzicht terug hebt, en daardoor rust en ruimte in huis en hoofd, dan heb je vast ook weer energie om leuke dingen te doen.

Wat ik belangrijk vind bij mijn werk als opruimcoach

Het kan behoorlijk ingrijpend zijn om hulp in te schakelen, wanneer het – om wat voor reden dan ook – niet lukt om zelf op te ruimen. Je haalt per slot van rekening een vreemde in huis, die ook nog eens – na jouw goedkeuring – je spullen oppakt. Iemand die je door het stellen van vragen helpt om keuzes te maken. En dat kan soms best emotioneel en confronterend – en daardoor niet altijd makkelijk – zijn.

Daarom vind ik het belangrijk dat er een goede klik is. Dat we ons beiden op ons gemak voelen wanneer we samen aan het werk zijn.

Waarom je mij zou moeten inschakelen

Als opruimcoach ga ik verder dan enkel het organiseren van spullen. Persoonlijke aandacht staat bij mij voorop. Ik straal rust uit en stel mensen makkelijk op hun gemak. Vertrouwen en respect zijn de kernwaarden in mijn begeleiding.

Ik ben flexibel en creatief in het zoeken naar oplossingen. Het vinden van een geschikte bestemming voor spullen die weggaan, is een belangrijk aspect waar ik graag over meedenk. Dit geldt met name voor senioren, voor wie dit vaak een cruciaal punt is.

Mijn aanpak is laagdrempelig en praktische hulp bieden is mijn specialiteit.
En ik werk regionaal, wat ook nog eens duurzaam is!

Laten we samen aan de slag gaan en ruimte creëren voor meer rust.

Ben jij klaar om te beginnen met opruimen?
Laten we samen aan de slag gaan. Je kunt me
bellen, mailen of een appje sturen.